Business

Værdien af en veloptimeret webshop

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Den gode webshop

Der er ikke noget mere kraftfuldt end en fantastisk webshop, når det kommer til salg online. Det er den hemmelige ingrediens, når du vil have dine kunder til at henvise eller fortælle andre om dine produkter og tjenester.

Lad os tage et kig på, hvordan vi kan omdanne dette kraftfulde værktøj til en effektiv marketingstrategi:

 

1. Personalisering – Tag dine kunder med på en personlig rejse

Kunder defineres bedst, når de føler, at personen bag din e-handelsbutik kender dem. Målet med personlig markedsføring er at udløse kundernes købsadfærd ved at etablere en konstant dialog med dem. På denne måde kan du nemmere overbevise dem om, hvorfor de skal købe hos dig.

Det betyder, at du forstår din kundes behov og ønsker og adresserer dem med en personlig tone.

For at opnå dette bør du altid være opmærksom på din kundes adfærd på din e-handelsbutik. Gør dine marketingbudskaber så relevante som muligt, og sæt dig selv i deres sted. Du kan gøre dette ved at bruge e-mail marketing eller bruge segmenteringsværktøjer såsom Google Analytics til at spore, hvordan de opfører sig på din e-handelsbutik.

 

2. Opmuntre mund til mund med kundeoplevelse

Jo mere tilfredse dine kunder er, jo større sandsynlighed er der for, at de anbefaler dig eller vender tilbage til et andet salg. Se nærmere på, hvad der gør dine kunder glade, og omsæt derefter dette i praksis på din e-handelsbutik. Dette kan gøres ved at tilbyde attraktive rabatter, få dine kunder til at føle sig specielle eller respektere deres privatliv. Læs mere om konvertingsoptimering og kundeoplevelser her

 

3. Følg med i trends inden for markedsføring

Jo mere relevant du er, jo bedre er dine chancer for at sælge til nye målgrupper og nå ud til folk, der kan blive loyale kunder, hvis de ser, at du forstår, hvad de har brug for. Læs mere om moderne marketing strategier

 

4. Brug sociale medier til at distribuere indhold om dine produkter udnyt den mulighed, som sociale medier giver dig for at nå nye kunder.

Du kan bruge din fanside eller din Twitter-konto til at dele almindeligt indhold om dine produkter, uanset om det er en artikel i pressen eller et billede på Instagram.

 

5. Berig din online butik med video tutorials

Video er i stigende grad populær på alle websteder og især inden for e-handel. Videoindhold er underholdende og nemt at følge. Det er også en fantastisk måde at sætte dit produkt i søgelyset og fremhæve dets funktioner og fordele.

 

6. Bliv fundet online

Undervurder aldrig den rolle, SEO spiller i markedsføringen af ​​dit brand online, ikke kun på sociale medier eller videosider, men på tværs af alle websteder, hvor du har en onlinebutik. Du bør også være opmærksom på søgetermer brugt af dine kunder og sikre dig, at indholdet i din e-handelsbutik svarer præcist på deres søgeforespørgsler.

Write A Comment