Velvære

Sådan markedsfører du din restaurant

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Går du og drømmer om at åbne din egen restaurant eller har du måske allerede et nyåbnet spisested, men kunne godt tænke dig flere kunder? Frygt ej, det handler blot om markedsføring, og der er en række tiltag, du kan implementere for at sætte dit spisested på kortet og skabe positiv opmærksomhed omkring dit brand. 

Vær synlig

Det gælder først og fremmest om at være synlig for potentielle kunder. Hvordan skulle de ellers vide, at du findes? En god strategi er at overveje din branding nøje. Skab fra starten et flot og indbydende logo, der både fortæller noget om restauranten og som taler ind i tidens trends. 

Sørg derudover for at være tilstede på diverse hjemmesider og oversigter over “bedste restauranter”. Det kan du blandt andet gøre ved at invitere anmeldere til at smage på jeres lækre mad og på den måde skabe omtale.

Sociale medier er din ven

Hvis du endnu ikke har fået din restaurant på de sociale medier, er det bare at komme i gang. Det er især på sociale medier som Facebook og Instagram, at restauranter kan interagere med deres kunder, skabe et positivt omdømme og styrke brandingen med flotte anretninger og stemningsfulde billeder. 

Selvom det også er en god idé at have en hjemmeside, finder du efterhånden de fleste kunder på de sociale medier, og der er stor sandsynlighed for, at kunder finder jer her. For eksempel fordi nogen i deres netværk følger jer. 

Få anmeldelser af dine kunder 

Positiv omtale fra tidligere kunder er en vigtig del af din markedsføring som restaurant. Det er forventeligt, at I vil omtale jer selv positivt som restaurant, men det er straks mere troværdigt, når en kunde, der ikke har noget på spil, anmelder jer med rosende ord. Sørg derfor for, at I har en Trustpilot-side eller, at der er anmeldelser på jeres hjemmeside. Det vil med stor sandsynlighed skabe troværdighed omkring jeres brand, hvilket skaber flere kunder.

Hav et online bookingsystem 

Hvis I er en seriøs restaurant, bør I sørge for at have et online bookingsystem. Det gør både bestillinger lettere for jer selv, men endnu vigtigere, også for jeres kunder. En stor del af jeres potentielle kunder er alligevel online, og det er vigtigt, at der ikke er langt fra tanke til handling. Hvis kunderne er inde på jeres hjemmeside eller sociale medier er der større sandsynlighed for at de booker et bord, hvis de kan gøre det, imens de alligevel scroller. Det er langt mere besværligt at skulle gribe telefonen og måske endda vente på at komme igennem. 

Write A Comment